کد خبر 290772
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸

رویترز نیز در گزارشی با پرداختن به اظهارات وزیر خارجه تایلند درباره کاهش اعتراضات در تایلند و تجمع معترضان تنها در پارک مرکزی بانکوک در عین حال از احتمال تمدید حالت فوق العاده تا زمان پایان کامل این تظاهرات خبر داد

به گزارش مشرق، محکومیت نقض حاکمیت اوکراین از سوی نیوزلند، تاکید کاخ سفید بر لزوم خودداری پیونگ یانگ از اقدامات تحریک آمیز و احتمال تمدید حالت فوق العاده در تایلند از جمله خبرهای مرتبط با آسیا به شمار می رود.

سریلانکا

نیروی دریایی سریلانکا 32 ماهیگیر هندی را به اتهام عبور از خط مرزی این کشور بازداشت کرد.

رئیس جمهوری سریلانکا نیز روز گذشته به دولت چین و خانواده قربانیان حمله افراد مسلح به ایستگاهی در جنوب این کشور تسلیت گفت.

مالزی

وزیر خارجه مالزی همچنین حمله وحشیانه افراد مسلح با قمه را در ایستگاه راه آهن در جنوب چین محکوم کرد.

مقامات شهر کونمینگ واقع در جنوب غرب چین می گویند حمله این مردان برنامه ریزی شده بوده است. بر این اساس گروهی از مردان ناشناس ساعت 21 روز دهم اسفند ماه به وقت محلی با چاقو و سلاح سرد جمعیت حاضر در ایستگاه راه آهن مرکز ایالت یونان را مورد حمله قرار داده اند.

در پی این حمله پلیس وارد عمل شده و شماری از ضاربین را دستگیر کرده است. یک منبع آگاه به خبرنگار شینهوا گفت بیش از 60 نفر برای مداوا به مراکز درمانی انتقال داده شده اند که حال شماری از آنها وخیم است.

به گفته شاهدان عینی مردان مهاجم در حالی که پوشش سیاه به تن داشتند با قمه و چاقو به مردم حمله کرده و آنها را مورد ضرب و جرح قرار داده اند. گفتنی است تحقیقات پلیس در این خصوص همچنان ادامه دارد.

نیوزلند

وزیر خارجه نیوزلند نیز روز گذشته ضمن محکوم کردن نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین از سفیر روسیه خواست تا طرفین را تشویق به مذاکرات با یکدیگر کند.

استرالیا

کره شمالی همچنین جان الکساندر شورت مامور استرالیایی را به اتهام انجام اقدامات مذهبی علیه کره شمالی که 18 فوریه بازداشت شده بود، اخراج کرد.

کره شمالی

در پی انتشار گزارش‌ هایی درباره پرتاب هفت موشک کوتاه‌ برد از سوی کره شمالی، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید بر لزوم توقف انجام چنین آزمایش هایی و خودداری پیونگ یانگ از اقدامات تحریک آمیز تاکید کرد.

دیلی تلگراف نیز با اشاره به حضور مردم کره شمالی در نهم مارس 2014 (18 اسفند ماه) پای صندوق‌ های رای گزارش داد که در انتخابات سراسری تنها یک نامزد از حزب حاکم کارگر کره شمالی یعنی کیم جونگ اون حضور دارد.

مالزی

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی در مراسم گشایش هشتمین کنفرانس روسای ماموریت‌ های خارجی مالزی به دیپلمات‌ ها هشدار داد تا مراقب صحبت های خود حتی پشت درهای بسته به دلیل تغییرات و پیشرفت‌ های فناوری و رسانه‌ های اجتماعی باشند.

تایلند

رویترز نیز در گزارشی با پرداختن به اظهارات وزیر خارجه تایلند درباره کاهش اعتراضات در تایلند و تجمع معترضان تنها در پارک مرکزی بانکوک در عین حال از احتمال تمدید حالت فوق العاده تا زمان پایان کامل این تظاهرات خبر داد
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس